Η Σημασία του Οίνου της Achaia Clauss

Σήμερα το μεσημέρι ήμουν στην Achaia Clauss, έναν χώρο, τον οποίο θεωρώ φυσικό μου χώρο. Γιατί;

Διότι πάντα, μα πάντα όταν τον επισκέπτομαι προσλαμβάνω τεράστια ενέργεια δράσης.

Μην είν’ η Μαυροδάφνη και μεθώ;

Όχι βέβαια!

Μην είν’ τα κτίρια και το μουσείο;

Ούτε πάλι!

Είναι οι άνθρωποι!

Είναι το γεγονός, πως κάποιοι δημιουργούν. Είναι το γεγονός, πως μέσα στις δεδομένες δυσκολίες συναντάς ανθρώπους με χαμόγελο, οι οποίοι δεν θα σε απογοητεύσουν, ούτε θα σε αποθαρρύνουν, αλλά θα σε ενισχύσουν και φεύγοντας από εκεί θα γνωρίζεις πως δεν είσαι μόνος.

Και εάν ο ένας είναι πλήθος, σκεφτείτε οι δύο ή οι τρεις!

Αλλά σήμερα μου επισημάνθηκε και μία άλλη διάσταση από τον Κύριο Περικλή Μπαλτά (δεν γράφω τίτλο, ούτε άλλο σχόλιο), η οποία μου άρεσε πάρα πολύ και σας την μεταφέρω.

Ωραία βεβαίως τα κτίρια, ωραίες οι διαθέσεις, αλλά πρόκειται και για έναν χώρο στον οποίον ποιείται οίνος -οινοποιείο- (αυτό το άκουσα από τον Κύριο Νίκο Καραπάνο, κάποια στιγμή στο παρελθόν, τι ωραία ποιητική έκφρασις)!

‘Όταν ο Γουσταύος Κλάους ήλθε στην περιοχή, ο στόχος του ήταν ακριβώς αυτός: η παραγωγή οίνου, τα άλλα εξυπηρετούσαν αυτόν τον σκοπό.

Και αυτός ο οίνος (το κρασί) προήλθε από την συνεργασία και συνένωση δυνάμεων, ανθρώπων από τέσσερις διαφορετικές εθνότητες (Βαυαροί, Ιταλοί, Μαλτέζοι και φυσικά Έλληνες) και τρία διαφορετικά δόγματα (προτεστάντες, καθολικοί και ορθόδοξοι).

Αυτοί για πάμπολλες δεκαετίας συζούσαν και εργάζονταν στον ίδιο χώρο, διότι είχαν έναν κοινό στόχο:

Να παραγάγουν οίνο!

Και εάν ο αρχικός τους στόχος μεταβαλλόταν για την επικράτηση του ενός έναντι του άλλου ανάλογα με την καταγωγή του ή τις πεποιθήσεις του, τότε τα βαρέλια σήμερα θα είχαν δηλητήριο, εάν βεβαίως υπήρχαν βαρέλια, διότι μόνο ερείπια θα έμεναν…

Όταν λοιπόν σηκώνετε ψηλά το κρυστάλλινο (α, στην ποιότητα δεν θέλω αντιρρήσεις) ποτηράκι θαυμάζοντας το χρώμα, οσφραίνοντας την μυρωδιά και απολαμβάνοντας στην συνέχεια τη γεύση να θυμόσαστε πως αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στην αποδοχή της φύσεως, της ιδιαιτερότητας και των ικανοτήτων του καθενός προς τον κοινό στόχο.