Τεύκρος Σακελλαρόπουλος – Conceptual Cinematography

Teucris Conceptual Cinematography

Conceptual Cinematography – Εννοιολογική Κινηματογραφία
Visualizing the Intangible – Οπτικοποιώντας το Άϋλο

Conceptual Cinematography – Conceptual Documentaries

The primary goal of conceptual cinematography is to convey emotions, ideas, and themes through visual storytelling. It uses symbolism, metaphor, and other artistic techniques to communicate concepts that are difficult to express through dialogue alone.

Cinematography is an art that combines image, sound and storytelling to create an emotional and spiritual experience for the audience. However, the classic form of cinema is not the only possible one. There is also a more experimental and ambitious approach, called conceptual cinematography.

Conceptual cinematography is not only a challenge for the filmmakers but also for the viewers. It requires a high level of attention, curiosity and openness to appreciate its aesthetic and intellectual value. It also invites multiple interpretations and discussions among different audiences.

Conceptual cinematography is not a new phenomenon but it is becoming more relevant in today’s world where we are constantly exposed to different sources of information and stimuli. It offers us a way of engaging with cinema as an art form that can expand our horizons and enrich our minds.

Conceptual cinematography is not a well-defined term, but it could be understood as a style of filmmaking that emphasizes the use of visual elements to convey a concept or a message, rather than relying on dialogue or plot.

Conceptual cinematography may involve creative choices in camera equipment, camera motion, camera angles, lighting, framing, film selection, composition, depth of field, color, exposure and so on.

Conceptual cinematography may also challenge the conventional rules or expectations of the genre or the audience, and create a unique or experimental aesthetic.

In conceptual cinematography, the visuals are often used to create a sense of ambiguity, allowing the viewer to interpret the meaning of the film in their own way. The filmmaker may use non-linear storytelling, surrealism, or other avant-garde techniques to create a unique viewing experience that challenges the audience to think more deeply about the themes and ideas presented in the film.

Overall, conceptual cinematography is a highly creative and thought-provoking approach to filmmaking that can offer a unique and captivating viewing experience for audiences.

Conceptual cinematography is an approach to filmmaking that emphasizes the use of visual imagery and symbolism to convey ideas, emotions, and themes. Rather than simply documenting events or telling a story, conceptual cinematography seeks to use the medium of film to explore deeper philosophical or psychological concepts.

Conceptual cinematography often involves the use of non-linear narrative structures, visual metaphors, and surreal or dreamlike imagery to create a sense of ambiguity and complexity. The goal is to engage the audience on a more emotional and intellectual level, rather than simply presenting them with a straightforward plot or story.

Για τα εννοιολογικά ντοκυμανταίρ δείτε: Teucris Conceptual Documentaries

“Ο αληθινός άνθρωπος του κινηματογράφου είναι εκείνος που γι΄ αυτόν ένα οποιοδήποτε δεδομένο, έστω και ολότελα αφηρημένο ή καθαρά ηθικό ή συναισθηματικό, μεταφράζεται αμέσως και εκφράζεται κυριαρχικά με κινηματογραφικά μέσα, με σκιές, με φώτα και σχήματα που κινούνται μέσα σ΄ ένα πλαίσιο κινηματογραφικό.”
-Étienne Souriau


Teucris Films

Δεν είσαι psonio; – δεν ανήκεις εδώ!
Ομάδα στο Facebook ΜΟΝΟ για όσες και όσους είναι psonia (ψώνια) με τον κινηματογράφο (και τον εαυτόν τους) και ονειρεύονται ή στοχεύουν σε ρόλους σε ταινίες.
Το motto μας: Let’s do it psonares!

Dokumentarfilm Produktion in Griechenland
Mythologie – Geschichte – Geographie
Das Metaphysische, das Unbekannte, das Unvorhersehbare ist mein Thema.
Hauptsitz: Patras – Athen – Peloponnes

Film and Documentary Productions in Greece
Mythical – Historical – Geographical
The metaphysical, the unknown, the unpredictable

Η Teucris Documentaries προσθέτει αξία, φτιάχνοντας ιστορίες (ντοκιμαντέρ) γραμμένες και ειπωμένες, αλλά και οπτικοποιημένες με τον ιδιαίτερο και γνωστό τρόπο της, δημιουργώντας εξαιρετικό και πρωτότυπο περιεχόμενο (content), το οποίο διαβάζετε και βλέπετε περισσότερο από μία δεκαετία.

Περισσότερα…


Σειρά Ντοκυμανταίρ

Παρακολουθείστε τα στο Κανάλι μου στο YouTube Teucris.

  

 

 

 

 

 

 

Achaia Clauss Winery
Official Cinematographer

Οι Ανθρώπινες Φωνές
Παρακολουθείστε εδώ το οπτικοποιημένο άρθρο της συναυλίας στο κελάρι Bella Vista της Achaia Clauss.


Τα Αδίστακτα Ταρώ

Εάν υποτεθεί πως μία κάρτα ταρώ, την οποίαν επέλεξες είναι τόσο κακή στις προβλέψεις της, θα είσαι άραγε εγκλωβισμένος σε ένα σκοτεινό και αναπόφευκτο μέλλον;
Δείτε την εδώ.


Η Αμάλθεια και το Άλας

Μία ταινία εμπνευσμένη από την επίσκεψή μου στο Μουσείο Άλατος στο Μεσολόγγι.Το Μουσείο Άλατος ευρίσκεται στις αλυκές της Τουρλίδας στο Μεσολόγγι.
Δείτε εδώ το meta-documentary


Φραντς Λιστ και Achaia Clauss

Ποια η «κρυφή σχέση» του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη με την Achaia Clauss; Η απάντηση στην ταινία μικρού μήκους με τη συμμετοχή και της αγαπημένης μου φίλης Τόνιας (Tonia Rapti). Η ταινία προβάλλεται συνεχώς στην κάβα Δανιηλίδος και την κατοικία του Γουσταύου Κλάους στην οινοπολιτεία.

Παρακολουθείστε εδώ το ντοκυμανταίρ, το οποίο προβάλλεται στην Δανηϊλίδα της Achaia Clauss.

Νομίζω έχω πάρα πολλά να προσφέρω στον τομέα αυτόν και στην πρωτοποριακή εννοιολογική κινηματογραφία (conceptual cinematography), όπου ο χειρισμός εννοιών και της επίδρασης της εικόνας μπορούν να επεκτείνουν το φάσμα της αντίληψης μας για τον Κόσμο μας. Είναι ένας εντελώς νέος τρόπος με τον οποίον προσεγγίζουμε τα πράγματα.Συνδυάζοντας τη δύναμη των λέξεων με τη δύναμη της εικόνας έχω εστιάσει ιδιαιτέρως στον τομέα των (όπως τα χαρακτηρίζω) “χειροποίητων εννοιολογικών ντοκιμαντέρ”.


Πρέβεζα Η Αισιόδοξη Πόλη

Την Πρέβεζα δεν τη γνώριζα. Ήταν τέλη καλοκαιριού όταν ο ήλιος έλαμπε μέσα σε έναν εντυπωσιακά γαλάζιο ουρανό. Την Πρέβεζα την είχα συνδυάσει με τον σπουδαίο μα άτυχο ποιητή Κώστα Καρυωτάκη. Ψάχνοντας όμως στην ιστορία της πολιτείας -δεν ήταν δα και τόσο δύσκολο- διαπίστωσα πως ο ποιητής έζησε εδώ μόλις 32 ημέρες! Και αυτές οι 32 ημέρες σημάδεψαν έναν ποιητή αλλά και μία πόλη. Έναν ποιητή με το θάνατό του και μία πόλη επίσης με το… θάνατό του.

Παρακολουθείστε εδώ το ντοκυμανταίρ.


Τι Διδάσκει η Πάτρα… ή πως μπορείς ν’ αλλάξεις το παρελθόν σου;

Δείτε ολόκληρο το ντοκυμανταίρ για την Πάτρα:
Τι Διδάσκει η Πάτρα… ή πως μπορείς ν’ αλλάξεις το παρελθόν σου;

Δείτε εδώ την εκδοχή του ως φωτο-ντοκυμανταίρ

Διαβάστε κριτικές:
Από το Patras Events – The Best

Έμεινα κατάπληκτος όταν διαπίστωσα πως σε μία από τις σκοτεινότερες περιόδους της ανθρωπότητας και εννοώ στην Ναζιστική Γερμανία (1933-1945) κανείς δεν έγραψε τίποτα! Και όχι μόνον αυτό: Κανείς δεν δημιούργησε τίποτα! Είναι κυριολεκτικά απίστευτο και με άφησε άφωνο. Αντιθέτως στην πολύ θλιβερή περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης (1919-1933) στην ίδια χώρα η δημιουργικότητα οργίασε. Δεκατέσσερις Γερμανοί επιστήμονες, καλλιτέχνες, άνθρωποι των Γραμμάτων τιμήθηκαν με το πολύτιμο βραβείο Νόμπελ. Ο κινηματογράφος έδωσε αριστουργήματα, η ζωγραφική, η αρχιτεκτονική, οι τέχνες έλαμψαν… Θεώρησα λοιπόν πως το σπουδαιότερο μέλημά μου μέσα σε μία πολύ δύσκολη και επίσης θλιβερή περίοδο της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας, το μόνο, το οποίο δεν θα έπρεπε να χάσω ήταν την ικανότητά μου να δημιουργώ! Τις μακρινές ημέρες και νύχτες της εξαναγκαστικής απραξίας με όλα μου τα προβλήματα και τις πιέσεις προσπαθούσα πολύ σκληρά να βρίσκω τρόπους να μην καταπέφτω και να δημιουργώ. Ένα από τα πολλά δημιουργήματα αυτής της περιόδου είναι και το ντοκυμανταίρ οπτικοποιημένο αρθρογράφημα μου (visualized arthrogram) για την Πάτρα. Αυτό με δίδαξε η Πάτρα με τον τρόπο της. Σημαντική παρατήρηση: το έργο αυτό δημιουργήθηκε κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες και απαίτησε από εμένα πολύ κόπο και προσωπικό χρόνο. Δεν διατείνομαι επ΄ ουδενί πως είναι τεχνικά άρτιο ή πως δεν επιδέχεται βελτιώσεις. Θεωρείστε το ως ένα έργο “εν εξελίξει” και εμένα μου αρέσει πραγματικά αυτή αίσθηση διότι εμπεριέχει την ίδια την λειτουργία της ζωής. Τίποτα δεν μπορεί να είναι τέλειο… Και να μπορούσε δεν θα έπρεπε, διότι θα παρέμενε παγωμένο στο χρόνο. Όχι όμως αυτό.


Κινηματογραφικές Παραγωγές

3 Moirai (Fates)
3 Μοίρες
Conceptual Cinematographer of the Year 2016
and best Independent Production

(Η Ταινία – Ένα Σημείωμα)

Δείτε ολόκληρη την ταινία: 3 Μοίρες (3 Moirai)

 

 

 

 


2051 (2017)
Δείτε την μικρού μήκους σχολική ταινία με τους μαθητές να οραματίζονται και να δημιουργούν την Ελλάδα του: 2051

“Το Κάστρο με τις Μάσκες”(2019-2020)
Δείτε την ταινία:
“Το Κάστρο με τις Μάσκες”

“Μία Απλή Σχολική Εκδρομή” (2018-2019)
Δείτε την ταινία:
“Μία Απλή Σχολική Εκδρομή”


Τηλεοπτικές Παραγωγές
Scripted & Unscripted

Η Πέννα
“Τίποτα δεν τελειώνει, εάν δεν έχει τελειώσει πραγματικά.”
Πρόκειται για μία τηλεοπτική σειρά 21,6 αυτοτελών επεισοδίων μισής ώρας περίπου το καθ’ ένα… με μεταφυσική θεματολογία. Τον τίτλο της σειράς δεν μπορώ να σας τον αποκαλύψω επί του παρόντος.
Συνεχίστε να δημιουργείτε! Η Τέχνη είναι η μεγαλύτερη παρακαταθήκη μας!

Μπαμπάδες Και Κόρες
(klik για μετάβαση στη σελίδα)

 

 

 

 

Αρθρογραφία

 

 

Ίσως ενδιαφέρει και άλλους... (κοινοποιείστε)