Κινηματογραφικές Σκέψεις

Υπάρχουν κινηματογραφικές ταινίες, οι οποίες μακράν απέχουν να αποδώσουν ένα θαυμάσιο σενάριο, αλλά ποτέ δεν έχω ακούσει για μία εξαίσια ταινία βασισμένη σε ένα φτωχό σενάριο.

Οι σκηνοθέτες είναι καλλιτέχνες και σαν τέτοιοι δημιουργούν με βάση την προσωπικότητα τους, η οποία διαμορφώνεται από τις εμπειρίες τους.

Οι ηθοποιοί του κινηματογράφου δεν χρειάζονται εκτεταμένες πρόβες. Είναι σχεδόν έτοιμοι να αποδώσουν τον καλύτερό τους εαυτό λίγο πριν το “πάμε”.

Οι ηθοποιοί χωρίζονται σε δύο βασικούς τύπους:

Τους εκτελεστές και τις προσωπικότητες.
Οι πρώτοι είναι ικανοί να υποκριθούν σχεδόν κάθε ρόλο. Οι δεύτεροι μπορούν μόνο την προσωπικότητά τους.

Οι σπουδαιότεροι ηθοποιοί ανήκουν στην δεύτερη κατηγορία.
Σε κάθε περίπτωση ο ηθοποιός είναι υπεύθυνος μόνο για το πρόσωπο του.

Πολλές φορές η ακρίβεια δεν είναι τόσο σημαντική. Μερικές φορές η δραματοποίηση μπορεί να υλοποιηθεί πλήρως κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να μην συνάδει με την πραγματικότητα.

Για τον “τεχνίτη” σκηνοθέτη η πόρτα οφείλει να είναι ένα άνοιγμα δια μέσου του οποίου να μπορεί να περάσει κάποιος. Για τον καλλιτέχνη σκηνοθέτη είναι απλά μια έκφραση (impression) οπτικής πληροφορίας.

Ο καλλιτεχνικός σκηνοθέτης διαχειρίζεται την εργασία του με τον ίδιο τρόπο όπως ένας αρχιτέκτονας ή μηχανικός την κατασκευή ενός κτιρίου.

Σημειώστε τις εκφράσεις:

Εκστατική βεβαιότητα
Αληθινό αλλά απόκοσμο
Κινηματογραφικός υπερρεαλισμός
Ψυχή – χάρη της εικόνας
Φιλμικό είναι

Είμαι εντόνως αντίθετος με οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του θεατή από την ιστορία ή έναν χαρακτήρα –δυνατή μουσική, παράξενες κινηματογραφικές λήψεις, ανούσιοι διάλογοι.

Η απόδοση ενός ηθοποιού βελτιώνεται όταν νοιώθει άνετα μέσα στα ρούχα του.

Το να ψάχνεις τοποθεσίες κινηματογράφησης αποτελεί μία πράξη πολύ μεγάλης αισιοδοξίας!

Πολλοί σπουδαίοι Ευρωπαίοι σκηνοθέτες καταποντίστηκαν μέσα στην αφθονία του Χόλλυγουντ. Είναι η δημιουργική σκέψη με ελάχιστα μέσα, η οποία κάνει τη διαφορά.