Εάν η Μαρία Αντουανέτα είχε Προφίλ στο Facebook

Διάβασα πως τα απομνημονεύματα της Μισέλ Ομπάμα συζύγου του πρώην Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ πωλήσεων σε ελάχιστους μήνες με 10 εκ. αντίτυπα έως τώρα και ακόμα η κυκλοφορία του βιβλίου έχει μεγάλη διαδρομή. Οσονούπω θα το δούμε και εδώ μεταφρασμένο, όπως και σε άλλες 150 χώρες του κόσμου, από την Ρωσία έως και την Βόρεια… Κορέα!

Είναι φανερό πως το βιβλίο αυτό θα έχει μία υποκειμενικότητα άνευ προηγουμένου όπως θα έχουν και τα απομνημονεύματα της Μελάνιας συζύγου του νυν Προέδρου καθώς και τα απομνημονεύματα της Μπριζίτ Μακρόν συζύγου του Γάλλου Προέδρου και (εάν δεν είναι σε 20 χρόνια ακόμα στην εξουσία) και τα απομνημονεύματα και της συζύγου του δικού μας πρωθυπουργού.

Διότι τα απομνημονεύματα γράφονται ΑΦΟΥ δεν είναι κάποια/οιος στην εξουσία και αποτελούν μία οικονομική εξαργύρωση ενός παραμυθιού. Διότι φυσικά είναι προφανές, πως θα διαβάσετε ένα πολύ ωραίο παραμύθι της Χαλιμάς για να ονειρευτείτε και εσείς τις χίλιες και μια νύχτες της Σεχεραζάντ στο προσκέφαλο του Σουλτάνου Σαχριάρ αφού ούτε τις συγγραφικές ικανότητες των συγκεκριμένων ατόμων γνωρίζουμε (συνήθως γράφονται από άλλους) και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως τίποτα πραγματικό δεν πρόκειται να διαβάσετε. Αυτό έλλειπε να έγραφαν οι σύζυγοι τα πραγματικά περιστατικά και τις μύχιες σκέψεις τους εκ των υστέρων. Δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση. Κ Α Μ Ι Α!

Τώρα όμως μία άλλη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια. Εάν διερευνήσετε θα δείτε πως η Μισέλ Ομπάμα της υπερδύναμης των 330 εκατομμυρίων κατοίκων έχει 17.220.000 ακολούθους στην επίσημη σελίδα της στο Facebook. Καθόλου περίεργο εάν αναλογιστείτε πως πρόκειται για ένα άτομο, το οποίο ήταν επί δύο τετραετίες μέσα στον θάλαμο διακυβέρνησης της υπερδύναμης. Θα εκπλαγείτε όμως εάν μάθετε πως μία άλλη σύζυγος ενός ασήμαντου ουσιαστικά κράτους των μόλις 10 εκατομμυρίων κατοίκων έχει σχεδόν ισοδύναμο αριθμό ακολούθων. Και αυτή δεν είναι παρά η Βασίλισσα Ράνια της… Ιορδανίας με 16,860,000 ακολούθους! Χαρακτηριστικά αναφέρω πως η Χίλλαρυ Κλίντον δεν έχει παρά μόλις 9,600,000 ακολούθους, ενώ η Μελάνια Τραμπ δεν φτάνει τα 2 εκατομμύρια για να μην μιλήσω για την Κυρία Μακρόν, η οποία ούτε ασθμαίνοντας δεν μπορεί να ακολουθήσει με μόλις 50 χιλιάδες ακολούθους!

Δεν είναι καθόλου τυχαία αυτά τα νούμερα. Και δυστυχώς δεν μπορώ να σας αποδείξω, λόγω φυσικών δυσκολιών πως εάν ζούσε η Μαρία Αντουανέτα, η τελευταία Βασίλισσα της Γαλλίας, η οποία αφού φυλακίσθηκε, καρατομήθηκε, εάν είχε προλάβει να εκδώσει στη φυλακή τα απομνημονεύματά της θα είχαν ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια αντιτύπων στις πωλήσεις, όπως και εάν είχε Facebook θα είχε σίγουρα περί των 200 εκατομμυρίων ακολούθων.

Φυσικά τα απομνημονεύματα της Μαρίας Αντουανέτας, ναι αυτής με το… παντεσπάνι, θα ήταν μία δακρύβρεχτη ιστορία, όπου μόλις ολοκληρώνατε απνευστί το διάβασμα του έργου της θα είχατε πειστεί πόσο δίκαιος ήταν ο Λουδοβίκος 16ος, ο οποίος αγαπούσε όσο τίποτα άλλο το λαό του, αλλά δεν τον άφησαν τα συμφέροντα και η κακία του κόσμου. Για δε την ίδια η οργή σας για τον αποκεφαλισμό της θα ήταν τόσο μεγάλη, ώστε τα πλήθη θα ανέτρεπαν την όποια δημοκρατία και θα αποκαθιστούσαν στον θρόνο τα παιδιά της.

Εάν μάλιστα μπορούσα να συγγράψω και τα απομνημονεύματα της τελευταίας Τσαρίνας της Ρωσσίας και τα κυκλοφορούσα τώρα σε ελάχιστο χρόνο θα άλλαζε… πολίτευμα η νυν Ρωσσία.

Η Βασίλισσα Ράνια έχει τόσους ακολούθους, διότι είναι… Βασίλισσα. Οι άλλες είναι απλές θνητές και ο κόσμος δεν αγαπάει τους θνητούς. Τα δε απομνημονεύματά τους (των θνητών) σίγουρα θα έχουν ενδιαφέρον ως αναγνώσματα, αλλά υπήρξαν προηγουμένως οι πράξεις τους, οι οποίες είναι γεγονότα και όχι προθέσεις και ιδεολογίες. Και τότε είχαν την δύναμη να υλοποιήσουν αυτά, τα οποία τώρα πρεσβεύουν εκ των υστέρων στα κερδοφόρα βιβλία τους.

Για ένα παραμύθι ζούμε αλλά όχι αβλαβές. Διότι αυτά τα παραμύθια οδηγούν σε μία τραγική πραγματικότητα εναντίον του δικού μας εαυτού. Ζώντας το κίβδηλο όνειρο ενός άλλου χάνεις τη γνήσια αλήθεια του εαυτού σου.

Credits φωτογραφίας: “Η Μαρία Αντουανέτα με το Τριαντάφυλλο” πίνακας της Élisabeth Vigée Le Brun, ο οποίος εκτίθεται στο Ανάκτορο των Βερσαλλιών. Η φωτογραφία προέρχεται από το Γαλλικό Αρχείο Joconde και είναι public domain.