Τέννις και Ξυπόλυτοι Κενυάτες

Κενυάτη ή Αιθίοπα τεννίστα νομίζω πως δεν γνωρίζουμε κανέναν. Κενυάτες και Αιθίοπες δρομείς όμως γνωρίζουμε πάρα πολλούς. Γιατί; Διότι το να τρέξεις δεν χρειάζεσαι ούτε καν αθλητικά παπούτσια… μπορείς και ξυπόλυτος. Και στην Κένυα, την Αιθιοπία ή όπου αλλού υπάρχει άφθονο πεδίο δράσης (και προπόνησης) για έναν αθλητή.

Γήπεδα τέννις όμως όχι. Γιατί; Διότι το τέννις είναι ένα σπορ πολυτελείας. Μάλλον είναι άθλημα πολυτελείας. Και τούτο διότι απαιτεί συγκεκριμένα γήπεδα και κάποιες σημαντικές υποδομές. Ως εκ τούτου προσελκύει πλούσιους χορηγούς, οι αθλητές του εύκολα μπορούν να κινηθούν στο χώρο της μόδας και είναι περίπου όπως οι σταρ του κινηματογράφου.

Είναι τίποτα κακό απ΄ όλα αυτά; Όχι! Μπορεί μία Rolls Royce να είναι η επιτομή της πολυτέλειας αλλά παραμένει αυτοκίνητο. Μπορεί ο Σκαραβαίος της Volkswagen να ήταν μακράν ταπεινότερο αλλά από πλευράς συνεισφοράς στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ίσως πολύ περισσότερο σημαντικός από μία Rolls Royce. Αλλά και αυτός πάλι ήταν ένα αυτοκίνητο.

Το τέννις λοιπόν ασχέτως των διαφοροποιήσεων του είναι άθλημα. Και ασχέτως εάν οι αθλητές του είναι αστέρια οφείλουν να ακολουθούν και να πιστεύουν και τα Ολυμπιακά ιδεώδη. Ίσως ακούγεται ως αστείο αυτό, αλλά αυτό πρέπει να συμβαίνει.

Η υπόθεση, την οποίαν τα δημοσιογραφικά μέσα εκμεταλλεύονται στο έπακρο και έκαναν γνωστό το όνομα του Σέρβου τεννίστα παγκοσμίως, ακόμα και εκεί, όπου κανένας δεν θα τον είχε ακούσει νομίζω πως είναι κάτι, το οποίο ο ίδιος απολαμβάνει (και χασκογελά ανεξαρτήτως έκβασης της υπόθεσής του). Αυτός είναι ουσιαστικά ο κερδισμένος.

Από την άλλη πλευρά η Αυστραλιανή Κυβέρνηση μάλλον είχε παρόμοια αντανακλαστικά, όπως λίγο-πολύ όλες οι κυβερνήσεις: μέτρια με γαρνιτούρα παλινωδίας.

Και επειδή εμπλέκεται και χρήμα, πολύ χρήμα τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Οι Κενυάτες ή οι Αιθίοπες αθλητές σίγουρα δεν θα είχαν καμία δυνατότητα να προσλάβουν δικηγόρους και να αντιμετωπίσουν την Δικαιοσύνη της Αυστραλίας. Ο Σέρβος όμως με τα εκατομμύρια και τους χορηγούς του δεν έχει πρόβλημα.

Και αφού ολόκληρος (θεωρητικά) ο πλανήτης ασχολείται με το εάν θα συμμετάσχει ή όχι ένας αθλητής σε αγώνες του αθλήματός του, ο οποίος φαίνεται πως έχει παραβιάσει τους κανόνες μίας πανδημίας και ενός κράτους και αφού ένα ολόκληρο κράτος δεν μπορεί να επιβάλλει τη θέλησή του σε έναν ξένο αθλητή, ενώ μπορεί να τους επιβάλλει στους πολίτες του και σε δυνητικούς επισκέπτες του, τότε ισχύει πως “κλαίνε οι χήρες κλαίνε και οι παντρεμένες” για ολόκληρο τον πλανήτη…

Δεν ταιριάζει ίσως αυτό το γνωμικό, αλλά εμένα αυτό μου ήρθε στο μυαλό γράφοντας αυτό το άρθρο.