Τεύκρος Σακελλαρόπουλος – Conceptual Cinematography

Οι Σοβιετικοί Κινηματογραφιστές

https://www.youtube.com/watch?v=EpidalmpoTo&feature=youtu.be

(και ένα πολύ ανατρεπτικό quiz)

Ανέκαθεν θεωρούσα πως οι Σοβιετικοί κινηματογραφιστές ήταν κορυφαίοι. Είχαν μία αίσθηση της κάμερας (και της δύναμής της). Αυτό ξεχωρίζει από τα πρώιμα φιλμ του Σοβιετικού κινηματογράφου και μην ξεχνάτε πως οι χρονολογίες της ανάπτυξης της έβδομης τέχνης και της Ρωσικής Επανάστασης περίπου συμπίπτουν…

Είναι ακριβώς αυτή η διαφορά μεταξύ των πολιτισμών, η οποία ευνοεί το “χειρονακτικό” από το “διανοητικό”. Όταν όμως συμπίπτουν τα δύο προηγούμενα (και αυτό συμβαίνει όταν ο κινηματογραφιστής διαθέτει διανόηση και αντίληψη) τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εκπληκτικά. Ο χειρισμός της κάμερας είναι χειρονακτικός, όμως η εικόνα, την οποία καταγράφει αποτελεί προϊόν διανόησης…

Λοιπόν. Στο παρουσιαζόμενο εξαιρετικό φιλμ (άγνωστου κινηματογραφιστή) μπορείτε να θαυμάσετε την οπτική του (πέραν της ιστορικής του αξίας) και την ωραιότητα των εικόνων. Επίσης και μόνο για τη μουσική του (με τα εξαιρετικά εύστοχα ηχητικά εφέ) αξίζει να το… ακούσετε!

Ωστόσο υπάρχουν κάποια σημεία στην ταινία, όπου ο κινηματογραφιστής ενδεχομένως να ήθελε να σημειώσει κάτι, όσον αφορά την πολιτική κατάσταση, διότι βλέποντας το φιλμ μόνο επιθυμία και νοσταλγία νοιώθεις για να ήσουν και εσύ εκεί… Αλλά δεν ήταν και ο παράδεισος…

Εάν ήσασταν σκληροί Σοβιετικοί λογοκριτές ποια θα ήταν αυτά τα σημεία, τα οποία θα απαιτούσατε να “κοπούν” από το φιλμ; Τι λέτε;

Ίσως ενδιαφέρει και άλλους... (κοινοποιείστε)