Τεύκρος Σακελλαρόπουλος – Conceptual Cinematography

Μερικές Σκέψεις (Κινηματογράφος – Τηλεόραση – Ντοκιμαντέρ)

Πρόκειται για υποκειμενική προσέγγιση, ως εκ τούτου δεν ισχυρίζομαι για την ορθότητά της.

Μία κινηματογραφική ταινία χρειάζεται κυρίως σκηνοθέτη-δημιουργό. Η επιτυχία της, εάν το περιεχόμενο της είναι ποιοτικό ή έστω εμπορικό βασίζεται σε μεγάλο βαθμό, στη “σκηνή”. Η υπόθεση εκτυλίσσεται (κυρίως) σε μία σκηνή, όπου διαδραματίζονται τα διάφορα γεγονότα.

Στην τηλεόραση ισχύ μεγάλη έχει ο διάλογος. Άρα οι τηλεοπτικές σειρές χρειάζονται κυρίως συγγραφείς-σεναριογράφους. Προσέξτε πως πολλά θαυμάσια μυθιστορήματα μεταφέρθηκαν με πολύ μεγάλη επιτυχία στο παρελθόν. Είχαν εγγενώς τη συγγραφική δομή.

Οι λεγόμενες τέλος ταινίες τεκμηρίωσης ή ντοκιμαντέρ δεν αποτελούν (όπως κακώς νομίζεται) “αντικειμενικές” προσεγγίσεις ενός θέματος (τι σημαίνει άραγε αντικειμενικές), αλλά την δημιουργική αντιμετώπιση της πραγματικότητες. Συνεπώς ο παραγωγός τους (εδώ ταιριάζει καλύτερα αυτός ο όρος) προβάλλει τις ΔΙΚΕΣ του απόψεις στο θέμα, το οποίο διαπραγματεύεται.

Αυτή τουλάχιστον είναι η δική μου οπτική (σε γενικές γραμμές).

Ίσως ενδιαφέρει και άλλους... (κοινοποιείστε)