Τεύκρος Σακελλαρόπουλος – Conceptual Cinematography

Βίλες των 40 εκ. Εναντίον Τζέιμς Μποντ

Διαβάζω για 13 βίλες στον Αστέρα Βουλιαγμένης, αξίας 40 εκ. ευρώ εκάστη (εννοώ την τιμή πώλησης) και συγκρίνω τα μεγέθη με μία τυχούσα κινηματογραφική ταινία του Τζέιμς Μποντ.

Α. Βίλες

Οι 13 αυτές βίλες κατασκευάζονται σε οικόπεδα από 5 έως 8,6 στρεμμάτων και έχουν δομήσιμη επιφάνεια 2,500 έως 4,000 τμ η κάθε μία. Ας υπολογίσουμε τα κοστολόγια με τους μέσους όρους:

6,800 τμ οικόπεδο και βίλα 3,250 τμ.

Κόστος απόκτησης οικοπέδου: 5,000,000 ευρώ (σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις η αξία του οικοπέδου είναι σημαντικά μεγαλύτερη και της τάξεως των 15 εκ. ευρώ).
Κόστος κατασκευής: 3,250 τμ Χ 4,000 ευρώ/τμ = 13,000,000 ευρώ
Σύνολο 18,000,000 ευρώ Χ 13 = 234,000,000 ευρώ

Τιμή Πώλησης 40,000,000 ευρώ εκάστη Χ 13 = 520,000,000 ευρώ

Κέρδος χωρίς φόρους και αποσβέσεις 22,000,000 ευρώ εκάστη Χ 13 = 286,000,000 ευρώ

Απόδοση επένδυσης 286/234 = 120%

Άνθρωποι, οι οποίοι θα τις χαρούν: 13 με τις οικογένειες τους.
Ο ιδιοκτήτης δε γνωρίζει διασημότητα διότι…. φοβάται!
Άνθρωποι, οι οποίοι θα τους… φθονούν/μισούν: 1 δις 300 εκατομμύρια (υποθετικά το αναφέρω αυτό).

Β. Τζέιμς Μποντ

Κόστος παραγωγής τυπικής ταινίας του είδους: 150-200,000,000 ευρώ
Έσοδα από προβολές παγκοσμίως: 800,000,000 ευρώ
Κέρδος: 800-200 = 600,000,000 ευρώ

Απόδοση επένδυσης 600/200 = 300%

Δεν υπολογίζω καθόλου τα συνεπακόλουθα κέρδη από αναμνηστικά, μπλουζάκια, διαφημίσεις και χρήση ονόματος, τα οποία είναι αντίστοιχα και διπλασιάζουν τουλάχιστον την απόδοση (600%).

Άνθρωποι, οι οποίοι θα τη χαρούν: τουλάχιστον 100,000,000 (μέσος κόστος εισιτηρίου 7,50 ευρώ, χωρίς να υπολογίζω τις υπόλοιπες θεάσεις από ενοικιάσεις και προβολές στο διαδίκτυο).
Οι συντελεστές της ταινίας γίνονται διάσημοι!
Άνθρωποι, οι οποίοι θα σε… μισήσουν: μηδέν! (Κανένας δε σκέφτεται την ώρα εκείνη ούτε τους παραγωγούς, ούτε το σκηνοθέτη ούτε τους ηθοποιούς).

Γενικά

Οι χρόνοι κατασκευής για τα κτίρια και ο χρόνος δημιουργίας της ταινίας είναι παρόμοιοι αν και τα κτίρια χρειάζονται αρκετά περισσότερο χρόνο εάν συμπεριλάβουμε και τις άδειες. Από την εμπειρία μου για 1200 τμ κατοικία πολυτελούς κατασκευής χρειάστηκα 24 μήνες (μόνο για την κατασκευή). Η ταινία υλοποιείται σε 6 – 18 μήνες (αναφέρομαι σε αυτού του είδους τις ταινίες).

Οι κίνδυνοι για τις βίλες τεράστιοι: κατάσχονται από… κυβερνήσεις, καίγονται από εξαγριωμένους διαδηλωτές, έχουν τεράστιο κόστος συντήρησης και ασφάλειας των διαμενόντων ενώ ΔΕΝ μεταφέρονται. Δεν είναι εξασφαλισμένη η πώληση εάν προκύψουν συνθήκες κρίσης.

Η ταινία δεν κινδυνεύει από τίποτα από όλα αυτά, εκτός εάν απαγορευτεί κάπου η προβολή της λόγω ακατάλληλων σκηνών (δε συμβαίνει όμως αυτό εύκολα διότι είναι γνωστή η νομοθεσία). Η επιρροή της εν τω μεταξύ (θετική ή αρνητική) ανυπολόγιστη. Κινδυνεύει πολύ λιγότερο από κρίσεις, εάν δεν ευνοείται από αυτές (εκτός από τον COVID-19, οπότε κλείνουν οι αίθουσες). Από την άλλη, εάν αποτύχει θα είναι ολική καταστροφή.

Συμπέρασμα

Δεν διατείνομαι πως συγκριτικά η κατασκευή ενός ακινήτου είναι ασύμφορη, αλλά σε σχέση με μία κινηματογραφική δημιουργία αυτό φαίνεται πως ισχύει. Και βεβαίως οι δομές είναι εντελώς διαφορετικές καθώς και ο τρόπος υλοποίησης. Παρόμοια ισχύουν και για μικρότερα μεγέθη κατάλληλα όμως προσαρμοσμένα.

Διαβάστε επίσης: Η Ηθική των Κατοικιών των 40 εκ. Ευρώ

Ίσως ενδιαφέρει και άλλους... (κοινοποιείστε)